I de næste par dage tester vi NIO ET5 Touring. Ved første øjekast, så kan man godt undre sig over at vi ikke ser flere af dem på gaden – det er jo en stationcar, og den har et kæmpe batteri. 

Men …

NIO har valgt ikke at følge prisudviklingen på markedet – og deres biler koster derfor noget mere, end konkurrerende mærkers gør. Det, i kombination med en repositionering på det danske marked gør, at NIO ikke har nået samme udbredelse som f.eks. XPENG herhjemme. 

Vi mener dog stadig, at NIOs biler er meget relevante for vores marked – og derfor tester vi nu denne ET5.

Følg med her på siden, og på vores sociale medier.

Join the Conversation

2 Comments

  1. Hej. Det lyder spændende, at nogle viser interesse for NIO og ikke mindst tester og formidler det til danskerne. Jeg kunne godt tænke mig at høre en ærlig og objektiv mening om dette mærke.

    Test venligst batteriskift i Slagelses Power Swap Station, og hvor hurtigt lader den på hurtigladere. NIO’s køreassistenter, navigationen, parkeringsassistent for almindelig og parallel parkering. Er komforten i orden, støj i kabinen og alt det andet forbundet med en bil i den prisklasse.

    Hvad er jeres tanker vedrørende BaaS (battery as a service)? Det er da befriende ikke at bekymre sig om faldende batterikapacitet.

    Jeg glæder mig til at følge jeres test.

    Med venlig hilsen
    Kristoffer

    1. Hej Kristoffer, mange tak for din kommentar! Vores fulde anmeldelse af bilen kan du snart læse her på siden. Vi har desværre ikke haft mulighed for at afprøve batteriskiftet, da vi har base i Jylland, og det derfor ikke kunne presses ind tidsmæssigt. Jeg vil prøve at svare på dine øvrige kommentarer i anmeldelsen! 😊👍

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *